جستجو برای:
  • دسته بندی محصولات
    • دیجیتال مارکتینگ
      • سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو)
    • کسب و کار
    • مدیریت
    • تکنولوژی
    • بازاریابی
    • گرافیک
    • پولسازی و کسب درآمد
    • مالی و سرمایه‌گذاری
    • برنامه نویسی و IT
    • توسعه فردی
    • حقوق و علوم‌قضایی
    • دانشگاهی،فنی‌ومهندسی
    • روانشناسی
    • زبان‌های خارجه
    • سایر
  • دسته بندی مقالات
    • بازاریابی
    • برنامه‌نویسی و IT
    • تکنولوژی
    • توسعه فردی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • کسب‌وکار
    • گرافیک
    • مدیریت
  • دوره‌های آموزشی
  • بلاگ
  • حساب کاربری من
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • 09304450751
  • info@dgmclub.ir
  • درباره ما
  • تماس با ما
دیجیت من | پلتفرم پویا و قدرتمند ارائه آموزش‌های ویدئویی
  • دسته بندی محصولات
    • دیجیتال مارکتینگ
      • سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو)
    • کسب و کار
    • مدیریت
    • تکنولوژی
    • بازاریابی
    • گرافیک
    • پولسازی و کسب درآمد
    • مالی و سرمایه‌گذاری
    • برنامه نویسی و IT
    • توسعه فردی
    • حقوق و علوم‌قضایی
    • دانشگاهی،فنی‌ومهندسی
    • روانشناسی
    • زبان‌های خارجه
    • سایر
  • دسته بندی مقالات
    • بازاریابی
    • برنامه‌نویسی و IT
    • تکنولوژی
    • توسعه فردی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • کسب‌وکار
    • گرافیک
    • مدیریت
  • دوره‌های آموزشی
  • بلاگ
  • حساب کاربری من
  • تماس با ما
  • درباره ما
1

ورود و ثبت نام

بلاگ

دیجیت من | پلتفرم پویا و قدرتمند ارائه آموزش‌های ویدئویی > بلاگ > کسب‌وکار > 24راز فرانچایز که تنها غول‌های کسب‌وکار می‌دانند?کلاب دیجیتال‌مارکتینگ

24راز فرانچایز که تنها غول‌های کسب‌وکار می‌دانند?کلاب دیجیتال‌مارکتینگ

آذر 1, 1401
ارسال شده توسط club digital marketing
کسب‌وکار
729 بازدید
فرانچایز یا فرانشیز چیست و یعنی چه؟

منظور از مدل بیزینس و کسب‌وکار فرانچایز چیست؟

 سلام! سلام! امیدوارم در اوج باشی مثل همیشه، توی این مقاله قصد دارم شمارو با یکی از استراتژی‌ها و مدل‌های خفن کسب‌وکار به نام فرانچایز یا فرانشیز آشنا کنم و صفرتاصد فرانچایز رو توی این مقاله بهت یاد بدم و کلی تجربه و نکته کلیدی و جذاب و هم‌چنین کلی آمار و ارقام شگفت انگیز در این موضوع باهات به اشتراک بزارم و در کنار اینها برات کلی سوپرایز خفن و خبرای خوب دارم پس پیشنهاد میکنم به هیچ وجه این استراژی رو از دست نده و فقط کافیه که تا انتها با من همراه باشی  تا به یک مافیای فرانچایز در ایران و دنیا تبدیل بشی.

تعریف فرانچایز یا فرانشیز چیست و به چه معناست؟

 فرانچایز در لغت به معنای واگذاری حق امتباز می‌باشد که در حضور دو طرف قراردار صورت می‌گیرد که یک طرف قرارداد فرانچایزور یعنی امتیاز دهنده و یک طرف دیگر قرارداد هم فرانچایزی یعنی امتیاز گیرنده قرار می‌گیرد، احتمالا متوجه نشدی که دقیقا چی‌میگم، بخاطر همین یک مثال خفن برات میزنم.

 سازمان‌ها و کمپانی‌های مشهور دنیارو تصور کن مثل کمپانی‌های همچون مکدونالد ، اپل ، تویوتا ، هیوندای یا حتی کمپانی های مطرح داخل کشورمون که در همین مقاله باهاشون کلی کار داریم مثل ایرانخودرو و سایپا و سایر خودرو ساز‌های داخلی که کلی شعبه در سطح کشور یا جهان دارند و یا به اصطلاح خودمونی ، همه جای دنیا حضور دارند و همچنین ردپای آنها همه‌جا وجود دارد که اگر کمی توجه کنید متوجه آنها میشوید برای مثال همین اپل استور هایی که مثل مور و ملخ همه‌جای شهر دیده میشوند ، خب سوالی که پیش می آید این است که چگونه آنها اینهمه شعبه احداث کردند؟ یا اصلا کی فرصت کردند که اینهمه شعبه احداث کنند؟ یا از همه مهمتر آیا به تنهایی میتوانند این شعبات را مدیریت و سازماندهی کنند؟ برای مثال کمپانی مکدونالد بیش از 37000 شعبه در دنیا دارد، به نظر شما چگونه اینهمه شعبه را کنترل میکند؟اصلا مگه یک مدیر میتواند 37000 شعبه را همزمان مدیریت کند.

فرانچایز مک دونالد

جواب همه این سوالات استفاده از استراتژی و مدل کسب‌وکار فرانچایز است به این صورت که زمانی که به اوج شهرت ، محبوبیت رسیدند و برند شدند یا ازمون خطاهای خود را پشت سر گذاشتند و خودمونی تر زمانی‌که خر شون از پل گذشت برای توسعه بیزینس خودشان در سطح کشور یا حتی در کلاس جهانی شروع به واگذاری شعبه با یکسری دستورالعمل‌های خاص و اصولی می‌کنند و در این میان از شهرت و محبوبیت برندشان نیز کلی کمک می‌گیرند که با شخصی که قصد ایجاد شعبه دارند و درخواست همکاری با این کمپانی برند را دارند که معمولا هم سرمایه‌گذار هستند ، قرارداد فرانچایز صورت میگیرد تا در ازای آن برند ، شهرت و اعتبار خود را در اختیار آن سرمایه‌گذار قرار دهند تا با آن کسب درآمد کند و به سود برسد که قراره در ادامه درباره جزئیات و نحوه و اصول این قرارداد صحبت کنیم ، در واقع این قرارداد برای دوطرف یک مزیت محسوب میشود و هردوی آنها از برنده میشوند و یک رابطه برد برد است که در ادامه به علت این موضوع می‌پردازیم.

کمپانی موفق فرانچایز

منظور از فرانچایزور چیست و یعنی چه؟

در قرارداد فرانچایز ، کمپانی که برند ، شهرت و اعتبار خود در جامعه را در اختیار شخص یا گروه دیگری قرار می‌دهد تا با آن فعالیت کند را فرانچایز دهنده یا به اصطلاح درست‌تر ، فرانچایزور می‌گویند که لازمه آن برند محبوب و قدرتمند در عامه مردم جامعه است که اتفاقا تاکید ماهم در این مقاله به این است که شما تبدیل به یک سازمان نمونه شوید تا بتوانید یک فرانچایزور قدرتمند شوید به خاطر همین باید برندسازی را به خوبی یاد بگیرید که در همین مقاله یک سوپرایز ویژه درباره برندسازی دارم براتون که از دستش نده.

منظور از فرانچایزی چیست؟

 به شخصی که از برند و شهرت فرانچایزور استفاده می‌کند یا به زبان خودمونی از برند یک کمپانی موفق برای خودش استفاده میکند تا سود کند که در واقع نام پرند را برای مدتی اجاره می‌کند ، فرانچایزی می‌گویند که معمولا به وفور در سطح دنیا دیده می‌شود و تعداد آن از فرانچایزورها به شدت بیشتر است و خب طبیعی هم است چونکه تعداد کمپانی‌های موفق بشدت کم است برای مثال یک کمپانی موفق و برند مثل مکدونالد بیش از 37000 شعبه در سطح جهان دارد.

 این مقاله ادامه دارد..

اشتراک گذاری:
دسته بندی مقالات سایت
  • دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی
  • برنامه‌نویسی و IT
  • توسعه فردی
  • کسب‌وکار
  • مدیریت
  • تکنولوژی
  • گرافیک
  • بلاگ
دسته‌ها
  • کسب‌وکار
دسته‌های محصولات
  • بازاریابی
  • برنامه نویسی و IT
    • طراحی وبسایت
  • پولسازی و کسب درآمد
  • تکنولوژی
  • توسعه فردی
  • حقوق و علوم‌قضایی
  • دانشگاهی،فنی‌ومهندسی
  • دیجیتال مارکتینگ
    • تولید محتوا
    • سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو)
  • روانشناسی
  • زبان‌های خارجه
  • سایر
  • کامپیوتر و نرم‌افزار
  • کسب و کار
  • گرافیک
  • مالی و سرمایه‌گذاری
    • ملک و املاک و مستغلات
  • مدیریت
مقالات جدید
  • 24راز فرانچایز که تنها غول‌های کسب‌وکار می‌دانند?کلاب دیجیتال‌مارکتینگ

10 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • fatemehsdt1625 گفت:
    آذر 1, 1401 در 2:47 ب.ظ

    عالی بود واقعا، مدل فرانچایز رو به واضگی توضیح دادید ممنون. ??

    پاسخ
    • rayadigit گفت:
      آذر 1, 1401 در 3:13 ب.ظ

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزارم از شما که مقاله فرانچایز را مطالعه کردید و زمان گذاشتید.

      پاسخ
  • دایا گفت:
    آذر 18, 1401 در 10:49 ب.ظ

    بسیار جالب و کاربردی. ممنون

    پاسخ
    • rayadigit گفت:
      فروردین 28, 1402 در 7:39 ب.ظ

      ممنونم دایا جان

      پاسخ
  • حنانه گفت:
    آذر 19, 1401 در 2:00 ق.ظ

    ممنون .مقاله جالبی بود
    کلی نکته مهم درباره فرانچایز بدست آوردم

    پاسخ
    • rayadigit گفت:
      فروردین 28, 1402 در 7:37 ب.ظ

      حنانه عزیز ، ازینکه مقاله فرانچایز رو مطالعه کردید ، سپاسگزاریم

      پاسخ
  • theparsavideo گفت:
    آذر 24, 1401 در 8:32 ب.ظ

    عالی بود دکتر رایا

    پاسخ
    • rayadigit گفت:
      فروردین 28, 1402 در 7:36 ب.ظ

      ممنون parsa عزیز

      پاسخ
  • mohamdreza گفت:
    خرداد 18, 1402 در 3:17 ب.ظ

    عالی بود مهندس رایا جان فقط لینک این سایتی که می بینین هم خیلی به مقاله شما مرتبط هست
    https://happyamoz.ir

    پاسخ
    • Digit Man گفت:
      شهریور 7, 1402 در 11:15 ق.ظ

      درود برشما دوست عزیز، بله مقاله ای که فرمودید هم ،مقاله جالبی است.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی
  • برنامه‌نویسی و IT
  • توسعه فردی
  • کسب‌وکار
  • مدیریت
  • تکنولوژی
  • گرافیک
  • بلاگ
مقالات جدید
  • 24راز فرانچایز که تنها غول‌های کسب‌وکار می‌دانند?کلاب دیجیتال‌مارکتینگ آذر 1, 1401
جستجوی محصول
دسته‌های محصولات
  • بازاریابی (86)
  • برنامه نویسی و IT (8)
    • طراحی وبسایت (5)
  • پولسازی و کسب درآمد (13)
  • تکنولوژی (17)
  • توسعه فردی (6)
  • حقوق و علوم‌قضایی (0)
  • دانشگاهی،فنی‌ومهندسی (3)
  • دیجیتال مارکتینگ (22)
    • تولید محتوا (1)
    • سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو) (6)
  • روانشناسی (2)
  • زبان‌های خارجه (0)
  • سایر (6)
  • کامپیوتر و نرم‌افزار (3)
  • کسب و کار (17)
  • گرافیک (8)
  • مالی و سرمایه‌گذاری (8)
    • ملک و املاک و مستغلات (1)
  • مدیریت (14)
دسترسی سریع
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری در فروش
  • دوره‌های آموزشی
تماس
  • 09304450751
ایمیل

info@dgmclub.ir

کلاب دیجیت من

پیشرو و گیم چنجر در صنعت آموزش و خدمات کسب‌کار و بازاریابی پیشرفته و مدرن است و همچنین ایجاد کننده جنبشی وسیع در حوزه دیجیتال مارکتینگ

آدرس دفاترما
  •  آدرس 1 : تهران، نیاوران، خ مرجان، برج استار

 

  •  آدرس 2 : امارات، دبی، برج رایا شاپ

 

  •  دفتر مرکزی : تهران، کامرانیه، خ کیهان، ساختمان سهیل
دیجیت من | پلتفرم پویا و قدرتمند ارائه ویدئو و دوره‌های آموزشی ناب

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت